…OFANTLIGT tråkigt.

Ja nä det har inte blivit några uppdateringar pga det har hänt så löjligt lite.
Jobbat mycket, träning och sjukdom samt massa annat pyssel med andra bilar samt en trasig svets har gjort att det riktiga projektet stått stilla.

Vagga 26

Såhär har det sett ut länge nu, men så hände det något.

Vagga 22

Stommarna måttades klara och passades in.

Vagga 21

Infästningarna fram/bak svetsades klara.

Vagga 26

Bilen höjdes upp på rätt höjd, klassisk “pallning med däck” applicerades.

Vagga 25

Sakta men säkert så föll bitarna på plats.

Vagga 4

Införstärkningar gjordes i konstruktionen för avlastning.

Vagga 3

Vinch för en ATV inhandlades, dragkraft på 1000kg borde räcka.
Monterades tillsammans med batteri och löpvajrar till fram/bakvagn med vändblock vid den bakre änden på underbalken för den främre vajern.

Vagga 2

Vipps så stod bilen på kant.
Vagga 5
F
örankringsbult o rotationsplattan för att kunna låsa fast bilen i varje läge så om vajern måste lossas av någon anledning så står bilen kvar i satt läge.

Vagga 16Vagga 8

Som det syns på näst sista bilden så byggde jag även en stoppklack så bilen inte kan göra överslag i ställningen. nu kan man hålla på med bilen både i och under utan en massa knussel och krypande. Sitta på en pall och arbeta istället för att stå på knä, bättre arbetsposition helt enkelt. Detta kommer vid blästring bli väldigt bekvämt, lika väl när jag skall lackera underredet samt insidan. Lik väl kommer det att förenkla dragning av ledningar tex bromsar, soppa, el osv… hoppas jag iaf, annars känns tiden måttligt bortkastad. Nåja… det är vad som hänt, nu fortsätter arbetet med underredet och plåtarbetet…

Lämna ett svar