….är röd, rost-röd.

Åkte ut till garaget och tänkte för mig själv att den var ju faktiskt i imponerande bra skick ändå så vad kan gå så fel nu, bör väl ha sett allt som finns att se och hur illa det är?

Sätter mig på garagepallen och rullar upp till fronten på Forden, samtliga skruvar har rostat fast… pojken i fracken åker fram, alltså borrmaskin med sladd o fluga 😛
Dags att borra ut lite skruvar. *Bonk* Efter 5 minuter faller stötdämparen fram till marken men den är inte helt lös…

…för mig själv yttrar jag (på vacker förbannad norrländska)
“åh ve uti häälveete sätt nå kuppäuttag utpå en cabb? He må ju va nå follträskare på 80italä som huttra i Augusti. Idioti”

Hur löser en konstruktiv problemlösande norrlänning som inte orkar bry sig om nån j*vla kupvärmare detta då på ett snabbt sätt?
23
Vinkeljohan så klart som låg brevid, Operation *snipp snipp* på 3 sekunder.
Allvarligt? Motorvärmare o kuppäuttag på en cab?

Nåja, stötfångaren är lös. Har ju sett vackrare saker i mitt liv men nu börjar ju Forden visa sina rätta färger.
22
Titta va ja hittade, rost. Jävla fan. Det tar emot i min själ att veta att jag inte kommer att kunna fixa upp bilen så seriöst som jag vill. Du har ju sett hur ja börjat med volvon.
Detta blir att svetsa på ny plåt och blästra det värsta.

21
Stötfångaren bak åkte oxå av, i praktiken ingen rost vilket var glädjande men infästningen var höger bak helt sönderrostad. Slet sönder vänster sida i ren brist på tålamod.
Vem får lösa problemet med infästningen på nytt? Jo framtidschrille 😛

25
Vänster sida bak
24
Höger sida bak

Ja man kan kort och gott säga att Forden har börjat visa sin rätta färg och den är inte lika röd som den såg ut, ja skulle säga att den är nån nyans med roströd faktiskt, en äkta Ford kan man ju konstatera.

Så frågan är nu, hur skall man gå vidare med detta? Fulfix ala mulle meck eller ska man leka Bosse bildoktor och göra det rätt och riktigt?

Med handen på hjärtat så tror jag att rosten från en prioriteringspoäng på ca 2 i en skala mellan 1-20. Så, eftersom att jag kommer att gå emot min inre vilja o göra allt seriöst så är ju frågan, ska man rolla den? Sticker bomba den? Det blir ju att byta plåten som kastat in handduken men sen så vet ja inte om ja vill spendera X-antal timmar med att spackla det ybersnyggt för att sen lacka den. Jag vill ju bara rulla cab och det är nu, jag vill inte lägga massa tid på denna jag vill ju bygga sleepervolvo…

Har ja förresten nämnt att jag inte fått igång motorn än? 😛

 

Jag åberopar Murphys lag !

Lämna ett svar